Wednesday 27 July 2011

DEMI SUHAILA....Nukilan dari SUHAILA





Tuhan…..
Sesungguhnya Kau tahu isi hatiku
Mohon sujudku diterimaMu Ya Tuhan
Jika aku hanyut dengan gelora dunia
Bawalah aku ke tebing muaraMu
Tuhan.....
Tatkala aku rebah dijalanan
Aku mohon Kau bangkitkan aku
Dari meniti lembah ngeri
Dari menuju ke jalan berduri
Tuhan.....
Lorong-lorong sepi ku lalui
Hari berganti hari bersama garisan hitam
Aku kadangnya malap di bawahan sinar
Yang sememangnya aku sendiri tiada kepastian
Tuhan....
Terlalu lemah untukku belayar
Dilautan air mata tiada tepian
Badai mendesak lalu aku dilambung ombak
Aku seperti hilang punca arah dan tujuan
Tuhan.....
Aku bagaikan menanti bintang kejora
Beraneka warna di malam yang indah
Kadangnya jiwaku dahaga
Hati dibuai tatkala harapan tiada berkunjung tiba
Tuhan.....
Mohon tadahan doaku diterimaMu
Mohon Ya Tuhan Binakan ku istana ketabahan
Kotakan ku tahta kegembiraan
Tuhan.....
Aku lemah tanpaMu
Kau saharakan air mataku Kau banjirkan kesabaranku
Agar aku bisa memerintah hati
Tatkala taufan kekusutan melanda diri
Tuhan.....
PadaMu aku berserah
Menadah pasrah mohon keyakinan
Jika di sana adalah kesuraman
Berikan aku sinaran kasihMu
Demi SUHAILA......

created by:Suhaila Ramli

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...