Monday 21 November 2011

15 NOVEMBER 1986 - 15 NOVEMBER 2011

25 tahun sudah…


p/s : ni kek coklat buatan sendiri besday thn lps (2010)


Setiap thn 15 NOVEMBER pasti dtg … dgn thn yg berbeza ia ttp dtg … n setiap thn bertmbh umur seseorg 1 thn … xde sorang pon boleh blk ke masa lampau melainkan cerita dongeng DOREMON … bila tiba hari jadi … hati aku sayu … rasa baru jer p tadika … gedik2 sorang2 jln kaki g tadika smbil nyanyi lagu “Isabella anak pak dollah lalalala pakai baju senget sebelah lalallala “…. Hahahha…selalu g sorang2 sbb mama kata zmn tadika aku plg liat nk bangun tp wpun lmbt aku ttp nk g sekolah … leh main kata kt tadika dgn kawan2 … pastu blk sekolah selalu ilang g main umh kwn … rasa baru jer merempit dgn abah g sekolah … rasa baru smlm UPSR … rasa bru sgt dok hostel bila naik tingkatan …  rasa rindu zmn melangkah remaja … merantau mencari ilmu … mengenal erti jatuh n bangun kehidupan … mengenal erti kawan n lawan … mengenal pahit n manis perjalanan … sekejap nya masa berlalu … tnpa seminit pon tunggu … 25 thn tlh pon berlalu … skrg leh kata melangkau usia dewasa … kdg2 seakan2 x thu apa yg d cari … dan dikejar … apa yg penting … kerjasamaaa … ehh itu wonder pet … hahaha … apa yg penting kita berhijrah … bermaksud berubah dari sesuatu yg x elok kpd lebih elok … mencari “Nur Dini” … mencari cahaya agama … insya allah … dihari jadi setiap thn aku akn wish selamat hari ibu kt mama sbb arini ler mak aku pertama kali nya bersalin sbb aku kan ank sulung … so dihari kelahiran aku ler mama bergelar ibu … tul???? Tul kan … hikhik  mama owh mama … ku ucapkan juga pada mama thanks sbb mengandungkan kak,melahirkan kak,menyusukan kak dan membesarkan kak smpai jd … sememangnya besar …  hahahahha xde ucpn yg plg bgs dlm dunia nih aku bley ucp kt mama … jasa mama kt aku , aku xleh nak bls dgn semua yg aku ade termasuk nyawa sekali pon …   bila mama kata hrp igt n bls jasa tetiba air mata ku mengalir tiba2 … owhhh I LUV U MAMA … insya allah ma … kak simpan dlm hard disk kak ni smpai bila2 … moga mama pnjg umur … murah rezeki …sihat2 sokmo … kak akn usaha jd ank yg solehah … terbaaaikkkkk buat mama n abah … abah, thanks jd wira terbaikkkkk dlm hidup kak … jaga kak … bg kak sekolah … berkorban apa saja … abah bagai tongkat utk kak yg seorg yg “buta” … pnt lelah abah keje n berbakti pd tnh demi kami adik beradik … kak tabikkkk springggggggggggg …………. Ya Allah,lindungi mama n abah aku dr segala bencana,berikan mereka kesihatan yg baik,pjgkan umur mereka,murahkan rezeki mereka … ampunkan dosa2 mereka,berikan mereka peluang ke syurga Firdausi mu … amin ya rabbal alamin …
Diakhir talian telefon dihari lahir 15 NOVEMBER 2011 mama kata … SELAMAT HARI JADI ANAK KU … uwwwwwaaaaaaaaaa aku nangis laju2 ….. TQVM ma … miss u 4eve …
Ucapan n doa utk utk diri sendiri moga aku  hari ini lbh baik dr smlm … moga aku keesokan harinya lbh baik dari hari ini … moga hari jadi thn dpn bersama imam ku …heheheh amin …

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...