Thursday 24 November 2011

Secalit tinta hitam disekeping warkah “pink”

Hermm mcm best jer tajuk kan… but its really touching 4 myself … 24 November 2011 … lbh kurang kul 12 mlm kot aku mula bersiap utk tido … dok bergolek2 ats tilam smbil2 renung masa depan nth kul wape aku lelap … lena sgt2 … n saat lena itu 1 mimpi dtg membuai tidur ku …
Dalam mimpi ni ade 3 watak utama … AKU , seorang lelaki dewasa (yg tidak aku kenali) errmm hensem bergaya … macho beb …  nmpk matang dan seorang remaja perempuan sebaya aku (juga aku x kenal) … tp perempuan ni memainkan watak kwn aku adik kpd laki tu kot sbb dlm mimpi ni aku dgr dia membahasakan adik abg … Iksss cmner kwn x knl kan … heheh …
Mimpi ni bertempat di pantai yg aku juga x knl mana tmpt tu … kami bertiga dok tepi pantai menikmati keindahan ciptaan Allah yg sgt cantik … sambil2 tgk org2 lalu lalang … kami duduk n laki tu ditgh … kiranya aku n kwn aku tu duduk kiri n knn laki tu … konon nya dlm mimpi ni kami bergambar … action amik gmbr sendiri … so kena rpt2 kan … tetiba laki tu pgg bahu aku … tp aku membiarkan jer … supaya senang nk amik gmbr tu kan … dia pgg bahu aku n peluk bahu adiknya … adik dia xpe la kan … aku …??? Tp napa aku biar jer … sdgkn aku berupaya utk menolak … hurmm mimpi je kan …
Pastu dri pantai tiba2 dok dpn umh aku … adeiii … beralih2 tmpt lak mimpi ni …  myb ni hari lain kot heheheh …aku kuar dr keta masa ni … tetiba ade sepasang aku x thu kekasih ker … suami isteri ke lalu belakang n si perempuan itu hulurkan aku sekeping kertas berwarna pink (dilipat2) … aku tergamam tnpa septh kata n sepasang manusia menoleh kebelakang seperti 1 isyarat memberitahu aku siapa pengirim warkah itu (kelihatan seperti lelaki dipantai td) … dan mereka  berlalu dgn mengukirkan  senyuman … aku buka lipatan kertas itu … seperti esei nmpknya …  aku bace penuh berhati2 …isi warkah tersebut … aku x leh igt isi warkah itu semua … dah sedaya igt ni … pjg sgt …skit2 jer aku igt …
Bismiilahhirrahmanirrahim …
Assalamualaikum w.b.t
Duhai wanita ku … semoga perkhabaran iman mu baik2 sahaja … dimana ltknya ciri2 kewanitaan islam mu jika kamu berpakaian sebegitu … tudung mu tidak menutup dadamu … kaki mu tidak bersarung …  kenapa dibiar saja lelaki yg bkn muhrim mu menyentuh mu …  namum aku tahu kamu bkn seorang yang begitu gaya nya …

Hermmmm … itu jer aku igt … lau terjaga dr mimpi … rs sedikit berdebar2 … n berpkir apa erti pesanan warkah itu … n bila muhasabah aku rasa ni adlh sesuatu yg aku kena amik brt wpon org kata mimpi sekadar mainan tidur … rasa nya mcm 1 petunjuk utk aku … pesanan n peringatan melalui mimpi … n elok aku kongsi dgn kwn2 … sekadar renungan … pengetahuan … n mungkin jua kpd perubahan … insya allah … amin … ku berterima kasih padamu YA ALLAH krn memberi pentunjuk kpd ku … walaupon 1 mimpi ia amt bermakna utk diri ku … supaya sentiasa berjaga2 tentang pakaian … berhati2 supaya x bersentuhan dgn lelaki bkn muhrim … memelihara mahkota wanita n berpribadi mulia … Insya Allah…
Mari kita renung bersama yer kwn2 ... :)
 J J SHARING IS CARING !!!!!  J J

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...