Friday 16 December 2011

…Cermin hati lebih baik dari jadi cermin pada diri org lain…



What is u give… is… what is u take!!! Kdg2 sft manusia ni unexpected kan…aku x ckp kt org ler…aku sndr pon agk begitu…kdg2 bila kita nk tegur org…I dun means 2 ..menegur….tp aku lbh kpd memberi pendapat supaya dibukakan minda…org2 pon wt aku cmtu suh aku sedar dr lamunan… sorang motivator pnh nyanyikan 1 lagu yg dicipta sendiri...slh 1 lirik yg aku igt n pgg “tersedar ku dr lamunan,kisah sejarah ku lupakan…” ermm…bkn aku nk ulas lnjut mengenai lagu ni tp apa yg aku nk tknkn…manusia sering kebergantungan antara 1 sama lain…utk selesaikan masalah…bg aku org yg plg dkt dgn aku,adlh org yg plg dipercayai utk menasihati aku,menegur aku dlm apa jua keadaan yg aku lakukan…lbh2 lg kesalahan….ma n abh,kwn2 adlh org yg aku rsa leh share …leh luahkan perasaan…ade pndpt kata,xsemua kwn bg kita nsht yg berguna…kdg2 kwn mkn kwn….mgkin ade prasaan cemburu…mana lah thu…manusia kan…mcm2….

Tp sbg org yg terpelajar aku rsa x perlu utk kita bertindak scr x matang….dr segi percakapan mahupon perbuatan…aku ni cmtu la kot…tp ditahap normal lg utk menilai kejadian n ciptaan Tuhan…dr segi rupa paras tlh tercipta n semua org yg beragama thu setiap yg tercipta oleh Allah S.W.T adlh paling sempurna…tp kdg2 slh menilai…leh kata org tu x comel…org tu cmni…org tu cmtu…emmm sedap2 jer kan jd diri tu cermin utk org lain…semua tu ketentuan Allah…kita xleh pertikaikan ciptaan dia…bg aku,secara ikhlas nk gtau…wpon dhati aku tgk seseorg tu x cntik…tp x pnh tersebut dimulut utk kata org tu buruk…x comel…sbb cermin diri sendiri dlu sblm jd cermin utk org lain….kita nk kata org,kita ni thp mana…miss world????ratu????pramugari???

Aku akui rupa paras n fizikal x cntik…tp ade pnh ke aku nilai rupa prs dia…klu ade org ckp dia cntik sekali pon,mungkin ade org lain kata dia x cntik…apa ade sgt pda rupa yg cntik tp hati x cantik????cer nilai….bg aku org cmni…huhhh….seakan2 x hargai kurniaan penglihatan yg Allah bg…konon diri dia cntik bagai miss world la kot…ataupon dia tu juri pertndingan ratu cntik…hahahahah….xphm tol aku….apa la xde keje ke nk wt penilaiaan kt org…aku bkn nk bebel…tp kdg2 hot jgk…klu dia tu baik ala2 ustazah pilihan ..ade aku kesah????yg jd aku kesah ni,sbb dia pon huru hara…haisshh…nk je aku belikan dia cermin ajaib ahli sihir…hahaha suh dia tilik rupa dia…ehh wtpe tilik rupa….baik tilik peel perangai tu….tilik skit hati…bersih ke kotor….pastu beli Clorox basuh….hhuuhuh

Moral of the story n nasihat utk diri sendiri: jgn dok pertikaikan ciptaan Tuhan…kita sbg manusia yg menumpang di bumi Allah ni kena sentiasa mensyukuri nikmat yg DIA bg…jg hati dr dkotori…bace buku2 ilmiah…n jgn cr kesalahan/kelemahan org lain utk tutup kelemahan sendiri tp jdkan teguran org sebagai penunjuk jalan kpd kita….

sapa??? rahsia....huhuhuhu.....ibu penguin kot....



klau tgk pic ni..n phm situasi pic ni...rs2,korang leh agk x dia ni cmner.....???
aku mls nk komen....wink2...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...