Wednesday 7 December 2011

MARAH BUKAN KEBENCIAN TAPI...TANDA SAYANG...

Klau korang adalah org yg aku syg … pastinya korang salah sorang yg pnh aku mrh … pnh aku tegur … pnh aku nasihat … tp dlm byk2 bnda yg plg aku x suka adlh menasihati org … wpon ianya baik nasihat menasihati sesama kita tp aku plg rendah diri utk menasihati org lain … sbb aku sndr pon x sempurna … terumbang ambing … byk kesalahan n kesilapan aku buat dlm hidup … tp aku suka share experience aku kt org yg aku syg … mmg aku seorg yg x thu nk ungkapkan syg … nk gtau perkataan syg hari2 , bdk2 tadika pon boleh ckp kan … tp erti disebalik syg tu pnh kah kita kaji … mmg aku x pandai nk luah kan dgn perkataan tnda aku syg … tp apa yg aku lakukan selalu nya yg terbaik muncul dlm benak fikiran ku utk korang (org2 yg aku syg) … bg aku … aku mrh … aku melenting kt korang sbb aku nk tgk korang gembira … aku nk korang phm akn sesuatu … cara aku mmg kejam n memaksa … tp aku hrp semua tu adlh utk kebaikan n kegembiraan korang wpon bkn utk hari ni tp utk msa dpn korang … aku ni mungkin jgk terkesan dri bnda2 yg berlaku dlm hidup yg selalu push aku utk bertindak segera dlm apa2 hal … ni semua utk baiki diri sndr … utk memajukan diri kita … aku x pnh slhkan org, bila org mrh aku … bila org kutuk aku … wpon aku ni mdh trasa n cpt sedih … n kdg2 aku rs terhina … sebaliknya aku take it positif … semua tu pembakar smgt aku utk jd lbh kuat … tbh … n mematang pkiran aku … aku thu x semua org akn mcm aku … bleh di tegur scr ksr … boleh dhina … boleh dkutuk … boleh je korang nk mrh … tp  mmg sbg manusia biasa aku akn trasa … aku akn sedih nk nangis … tp xpe … wpon pedih aku x kesah … lps nangis aku akn ok … sbb masa nangis tu aku muhasabah kenapa org tgur aku … kenapa org nasihat aku … kenapa org kutuk aku …kenapa org mrh aku … n slps tu aku leh thu sbb2 nya …bila dh thu sbb2 nya aku sedaya ubh diri aku … baiki kesilapan aku … ni adlh cara utk aku matang kan diri sndr … very sory my dear siblings … my dear relatives … my dear friend n expecially for my dear “imam” to be klau korang rasa cara aku krg menyenangkan … stkt ni kwn2 yg btul2 mengenali siapa diri ku x pnh kata yg aku aku tegur … apa yg aku nasihat tu sbg 1 bnda negative … dan mereka menerima kutukan tu sbg nasihat n pembakar smgt …ni adlh org yg tul2 kenal aku … tp ade org yg aku syg … n mungkin dia x pnh rasa yg aku sgt2 syg kt dia … belum memahami aku … dan dia belum knl siapa aku …
haaa... cer korang pkir ... adakah korang ni slh sorang yg aku syg???? wink2....

Marah bukan kebencian tp tanda sayang … :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...